В “Спілці птахівників України” розповіли як вдалося збільшити безмитні квоти на експорт курятини до ЄС

12.08.2019 | 10:24

(UAFES) Збільшення безмитних квот на експорт м’яса птиці, в основному курятини, з України до країн ЄС є безумовною перемогою для української сторони. Про це повідомили в Асоціації “Спілка птахівників України”, пише УНН.

Там розповіли, що переговорний процес між Європейською Комісією та урядом України тривав більше року, і результатом цього стало підписання компромісного рішення про збільшення обсягу основної квоти для України, яка досягне 70 тис. тонн з колишніх 20 тис. тонн.

“У пресі багато фахівців коментують цю тему, звинувачуючи уряд України у втраті можливостей виторгувати у ЄС вигідних преференцій в частині збільшення квот за іншими товарними позиціями, що це рішення тільки позитивне для однієї компанії, але при цьому людей, які знають глибоко тематику і складність переговорного процесу, – одиниці. Тому і виникають негативні резонанси на порожньому місці”, – говорять в Асоціації.

Експерти запевняють, що Україна взагалі могла втратити можливість збільшення квоти на м’ясо птиці через односторонній перегляд Європейською Комісією закріплених нормативно тлумачень до кодів митної класифікації, що призвело б до фактичної декласифікації товару, що поставляється з України під іншим кодом митної класифікації.

“В такому б випадку імпорт з України здійснювався б з застосуванням тарифної квоти, а за її межами – із застосуванням високого фіксованого імпортного тарифу. Тому говорити, що Україна мала вигідну позицію в переговорному процесі – зайве, відповідно і висувати свої вимоги про збільшення квот по інших товарних позиціях українська сторона не мала можливості”, – пояснили в Асоціації.

Профільні експерти розцінюють досягнуті домовленості між Україною і ЄС як однозначну перемогу, яку чекали ще з 2014 року.

“Ми довго і планомірно працювали над тим, щоб існуючі квоти були переглянуті в бік їх збільшення ще до строків перегляду торговельної частини ЗВТ. Це питання асоціація піднімала ще в 2014 році, коли тільки почала працювати торгова частина договору про ЗВТ з ЄС.

Вже тоді ми розуміли що обсяг квот, який був виділений саме на м’ясо птиці, не відповідає обсягам, які Україна готова постачати на європейський ринок. Однак, тема збільшення квот не знаходила розуміння з боку Європейської Комісії, в цілому ЄС, тому що це занадто чутливий продукт для європейського ринку”, – відзначили експерти.

Ситуація зрушила з місця в 2017 році, коли за кодом ТН “інші частини” Україна істотно збільшила експорт м’яса птиці в країни ЄС. Цей код не входить в обсяг квоти відповідно до Угоди про зону вільної торгівлі і на нього існує нульова ставка мита.

“Представники європейських торгових асоціацій звернулися до Європейської Комісії з питань про запобігання приросту показників торгівлі м’ясом птиці Україна – ЄС і виступили зі звинуваченням в сторону українських експортерів про те, що українські виробники навмисно скористалися недосконалістю умов ПВЗВТ і Комбінованої номенклатури ЄС (“КН”).

На нашу думку, таке твердження було абсолютно безпідставним, оскільки класифікаційні рішення, видані митними органами ряду країн ЄС підтвердили, що українські виробники експортують свою продукцію за підпозиціями “0207 13 70” і “0207 14 70″ абсолютно правомірно”, – відзначили в Асоціації.

Відзначимо, тут мова йде про найбільшого виробника і експортера курятини в Україні – компанію “Миронівський хлібопродукт” (ТМ Наша Ряба) Юрія Косюка, яка скористалася правової лазівкою і в кінці спровокувала Єврокомісію на збільшення квот для України, ніж отримала, за даними міжнародної преси, велику торгову перемогу над Брюсселем.

Саме “фактор МХП” і привів до компромісного рішення з ЄС, яке зараз вигідно Україні.

“Дане рішення вигідно для України, оскільки при наступному перегляді торгової частини ПВЗВТ ми отримаємо набагато кращі стартові позиції для ще подальшого збільшення квоти, а також для кожного підприємства-експортера м’яса птиці в країни ЄС, оскільки основна квота збільшилася на 50 тис. тонн, умови отримання квотних обсягів на європейському ринку рівні для всіх, і вони мають хорошу можливість для значного нарощування експорту своєї продукції в ЄС”, – резюмували в Асоціації.

Похожие новости

Другие новости раздела

Последние новости