УЗА обурена ганебними та недолугими звинуваченнями від депутатів «Слуги народу» на адресу бізнес-спільноти

08.05.2020

Українська зернова асоціація обурена поведінкою, безпідставними та фейковими звинуваченнями, які пролунали від заступника голови фракції політичної партії «Слуга народу» у ВР Миколи Тищенка та депутата фракції Ігоря Негулевського на адресу Української зернової асоціації та інших відомих та поважних бізнес-асоціацій.

Також звинувачення пролунали стосовно однієї з найбільших і найпотужніших агрокомпаній України, члена УЗА – компанії «НІБУЛОН», яка інвестувала в українську економіку понад $2,2 млрд, з них $600 млн в будівництво річкового транспорту та $35 млн в реконструкцію суднобудівного заводу, та працевлаштовує понад 7 тис. осіб. Компанію «НІБУЛОН» знають у всьому світі, шанують та поважають такі поважні та авторитетні міжнародні фінансові організації як Міжнародна фінансова корпорація (IFC), ЄБРР та ЄІБ.

Нагадаємо, 06.05.2020 року заступник голови фракції політичної партії «Слуга народу», заступник Голови Комітету з питань транспорту та інфраструктури Микола Тищенко разом із членом Комітету з питань транспорту та інфраструктури Ігорем Негулевським (фракція «Слуга народу»), взагалі без жодного розуміння процесів прийняття рішень в Українській зерновій асоціації та інших бізнес-асоціаціях до яких входять і українські, і міжнародні компанії з поважною репутацією, здійснили пряме публічне обвинувачення УЗА та інших бізнес-асоціацій та компанію-члена УЗА в «занесенні коштів» для нібито лобіювання інтересів цієї компанії. Хочемо зазначити, що Українська зернова асоціація активно працює з 1998 року та має бездоганну репутацію як в Україні, так і на міжнародному рівні. Рішення в УЗА ухвалюються виключно колегіально Радою директорів Асоціації, до якої входять провідні компанії зернового ринку. Відтак, жодна компанія-член не може одноосібно визначати політику асоціації чи приймати рішення УЗА.

Ми в УЗА переконані, що така ганебна та недолуга поведінка цих депутатів зумовлена їхнім небажанням враховувати консолідовану позицію всього українського бізнес-середовища про невідповідність прийнятого у першому читанні законопроекту «Про внутрішній водний транспорт» №1182-1-д, ініціаторами якого є вказані депутати, інтересам України та українського бізнесу. Все бізнес-середовище, яке має стосунок до річкового транспорту має консолідовану позицію, що ухвалений законопроект не відповідає інтересам України та зашкодить українському бізнесу та економіці країни.

Проте депутати від «Слуги народу» в Комітеті Верховної Ради України з питань транспорту ігнорують позицію бізнес-середовища, відмовляються враховувати позицію бізнес-спільноти у внесенні правок до законопроекту і продовжують лобіювати текст законопроекту, який погіршить умови ведення бізнесу в сфері річкового транспорту та значно збільшить ризик корупції в галузі річкових перевезень.

УЗА переконана, що ухвалений законопроект зашкодить українському бізнесу, оскільки поставить українські судна в нерівні економічні умови з суднами під іноземним прапором, значно зарегулює галузь, погіршить екологію річок через дозвіл скидання суднових вод у річку та поставить хрест на відновленні суднобудування, яке почало оживати останніми роками завдяки інвестиціям українських компаній в річкову інфраструктуру і будівництво суден.

На ринку зернових річкових перевезень існує здорова конкуренція серед різних компаній, що, зокрема, входять і до УЗА, а тому говорити про монополізацію ринку не доводиться. Наші компанії-члени забезпечують щонайменше 50% всіх вантажних перевезень річкою Дніпро, а тому УЗА має право висловлювати позицію перевізників щодо річкових перевезень в Україні. Ми неодноразово надавали свою експертну позицію на розгляд як законодавчої влади та виконавчої влади України, так і Президенту України. Також неодноразово підкреслювали необхідність ухвалення цілком нового Закону України про внутрішній водний транспорт, де будуть враховані пропозиції держави, громадськості та бізнесу.

Ми впевненні, що подальше ігнорування позиції українського бізнесу щодо законопроекту про внутрішній водний транспорт призведе до катастрофічних наслідків для інвестицій в українську економіку, переходом українських суден під офшорну юрисдикцію (інакше вони будуть не конкурентоздатними) та, в результаті, значною втратою доходів для українського державного бюджету.

УЗА – це об’єднання виробників, переробників та експортерів зерна, які щорічно експортують близько 90% української зернової продукції. Загальновідомо, що УЗА працює для того, аби дати своїм компаніям-членам можливість спільними зусиллями вирішувати важливі для інвестиційного клімату України проблеми та покращити його на користь індустрії, суспільства, економіки та країни в цілому. Інвестиційний клімат окремих галузей економіки та країни загалом є надзвичайно важливим для вирішення питання створення нових робочих місць та збереження поточних, та набуває особливого значення в умовах пандемії коронавірусу, загальної зупинки економіки та значного падіння ВВП.

У зв’язку з такою ганебною поведінкою депутатів від «Слуги народу», УЗА звернулася до Президента України та Голови Верховної Ради України з проханням дати оцінку такій ганебній та безвідповідальній поведінці депутатів від партії «Слуга народу» та ініціювати розгляд відео депутатів з обвинуваченнями на адресу бізнес асоціацій на Комітеті Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України для надання йому оцінки.

Хочемо також наголосити, що така поведінка народних обранців заплямовує репутацію не лише окремої фракції політичної партії, а і всієї Верховної Ради України. Ми переконані, що жоден громадянин України, в тому числі народний депутат, не повинен дозволяти собі таку поведінку, а у разі виникнення подібної ситуації – повинен нести справедливу законну публічну відповідальність.

Також УЗА просить створити тимчасову спеціальну комісію Верховної Ради України для врахування позиції всього українського бізнес середовища та напрацювання законопроєкту «Про внутрішній водний транспорт» №1182-1-д, який сприятиме покращенню інвестиційного клімату, розвитку судноплавства та суднобудування України, а не підриватиме екологічну та економічну безпеку країни.

Довідково

ІСТОРІЯ КОНФЛІКТНОГО ЗАКОНОПРОЕКТУ «ПРО ВНУТРІШНІЙ ВОДНИЙ ТРАНСПОРТ»

06.09.2020 Голова Комітету Кісєль Ю.Г., його заступник Тищенко М.М., голова підкомітету річкового транспорту Ковальов А.В. та голова підкомітету залізничного транспорту Скічко О.О. зареєстрували законопроєкт 1182-1 «Про внутрішній водний транспорт» без обговорення його тексту з бізнес-спільнотою та фахівцями галузі. Цей текст законопроєкту уже 10 років намагаються прийняти, однак він є суспільно шкідливим для країни і у Верховній Раді України попередніх 3 скликань, через аргументовану позицію бізнес-спільноти та громадськості, він так і не був прийнятий.

20.12.2020 – законопроєкт 1182-1 був відправлений на доопрацювання на повторне перше читання саме у зв’язку із наявністю в ньому норм критично неприйнятних для поточного стану галузі річкових перевезень, а також для країни в цілому.

17.01.2020 – зареєстровано доопрацьованийзаконопроект (без участі нашої асоціації та інших бізнес-асоціацій, екологів тагромадськості). Між першим та повторним першим читанням новий текст під номером 1182-1-дсуттєво погіршився за змістом, створює ризики для екологічної безпеки країни, змушує бізнес отримувати додатковий «квиток» на все – від  інфраструктури та судна, закінчуючи кожним членом екіпажу, зарегульовує бізнес тотальним і паралельним ліцензуванням тощо.

13.02.2020 – проводилося засідання підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури, на якому обговорювалися зауваження та застереження до законопроєкту №1182-1-д.Присутні представники бізнес спільноти та громадськості разом з представниками УЗА, зокрема, Американської торговельної палати в Україні, Асоціації суднобудівників України «Укрсудпром», Європейської бізнес асоціації, Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України та інші представники бізнес-спільноти та громадськості,висловили однозначну думку, що законопроєкт потребує доопрацювання, у тому числі окремі з них висловили думку про можливість доопрацювати виключно із створенням тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України, що також підтримано окремими Комітетами Верховної Ради України.

За результатами цього засідання підкомітет з питань річкового транспорту запропонував бізнесу та асоціаціям сформувати постатейні правки до законопроєкту «Про внутрішній водний транспорт» №1182-1-д, що й було зроблено впродовж наступного місяця.

Листом Комітету ВРУ від 17.04.2020 року членів асоціації повідомлено, що пропозиції тільки взяті до уваги та рекомендовано працювати з Міністерством інфраструктури, яке не уповноважене вносити правки та пропозиції до законопроектів прийнятих у першому читанні за основу.

23.04.2020 через системну позицію Комітету транспорту та інфраструктури ігнорувати  пропозиції бізнес спільноти, асоціації заявили, що законопроект потребує концептуального та структурного доопрацювання, томувони закликали не голосувати за його прийняття за основу.

24.04.2020 на позачерговому засіданні Верховної Ради України проєкт закону № 1182-1-д від 17.01.2020 року прийнято за основу.

05.05.2020 відбулося засідання підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури, на якому голова підкомітету, заступник голови Комітету та окремі члени Комітету проінформували громадськість, що не готові підтримати жодну правку та пропозицію до тексту законопроєкту «Про внутрішній водний транспорт» №1182-1-д (будуть додатково думати), окремі з цих правок відхилили без будь-якої аргументації. Окремо варто зауважити, що текст законопроєкту не відповідає навіть загальноприйнятій термінології у сфері транспорту, а нова термінологія ламає сформовану правову практику, у тому числі Верховного Суду України.

Последние новости